Home Innováció 2015 legsikeresebb online marketing kampányai

2015 legsikeresebb online marketing kampányai

0
2015 legsikeresebb online marketing kampányai

2015 a legtöbb márka számára a digitális fordulat éve volt: felismerték az online jelenlét fontosságát, hiszen a fogyasztók döntését egyre inkább az online világ befolyásolja. Hamarosan elérkezünk az év végére, itt az ideje áttekinteni, melyek voltak az év legsikeresebb online marketing kampányai.

Az idei év online marketing kampányai közül számos sikeres videóhirdetést válogathatunk ki, melyek felkeltették a videókat megosztók figyelmét, valódi vírusvideókká válva a közösségi oldalakon. Ennek oka lehetett egy kreatív ötlet, vagy egy pozitív üzenet, ami megérintette a nézőket, de sok esetben elegendő volt az is, ha a sikerült olyan állatos videót választaniuk a készítőknek, amely hatással volt a videó megtekintőire. Ilyen állatos videóválogatást készített az Android, mely az idei év legtöbbször megosztott videója lett a közösségi oldalakon. A különféle állatpárokról készült videót több mint hatmilliószor osztották meg a videók nézői.

Nem csak az Android választott állatokat a sikeres videó marketing kampányhoz, hanem például a Purina és a Buzzfeed is a közös videójukban, a Puppyhoodban, ahol egy férfi és egy kiskutya kapcsolatának kezdetébe tekinthetnek bele a nézők. Az idei Super Bowlra a Budweiser is egy kutyás reklámvideóval készült. Az állatos videók a karácsonyi reklámháborúból sem maradhattak ki: a karácsonyt megmentő cica a Sainsbury „Mog karácsonya” című videójában igazán sikeres lett az aranyos animált cicának és a pozitív üzenetnek köszönhetően.

Nem csak az állatos videók lehettek befutók az idén: rengetegen osztották meg az olyan megható üzenetű reklámfilmeket is, mint a Metlife „My dad’s story: Dream for My Child” című klipje, mely egy apát mutat be a gyermeke szemével. Ugyanezért lehetett sikeres a közösségi oldalakon Pandora ékszermárka „The unique connection” című videója, melyben a kisgyerekek bekötött szemmel is megtalálták a saját anyukájukat. Természetesen a karácsonyi reklámok között is volt olyan, amely megható, karácsonyi hangulattal aratott sikert, mint a John Lewis „Ember a Holdon”. Egy jó, pozitív hangvételű történet népszerűvé tehet egy reklámot, erre jó példa a Kleenex reklámvideója egy fogyatékkal élő kutya, “Chance”, azaz „Esély” és fogyatékkal élő gazdája történetéről.

Mi tehetett még sikeressé egy videót a közösségi oldalakon? A sztárok szerepeltetése!

Az Adidas idei legsikeresebb reklámjaiban híres focistákat szerepeltetett, a Microsoft reklámjában Robert Downey Jr. tűnt fel, a Clash of Clans mobiljáték Super Bowl reklámjában pedig Liam Neeson alakított kellő humorral ahhoz, hogy megosztásra ösztönözze a nézőket. Nem csak a sztárok, az aktuális pop-kulturális utalások is megosztásra ösztönözhetik az online videók megtekintőjét. A Coldplay Trónok harca musicalje valódi werkvideós stílusban készült zenerészletekkel, a sorozat sztárjaival és kellő mennyiségű humorral, és a „Red Nose Day” számára gyűjtött adományokat.

Idén sikeresek lettek még olyan kísérleti marketinghez tartozó reklámok is, mint a Roc by Ronaldo/Monster videója, amely azt mutatja be, ahogy Cristiano Ronaldo álruhában ejt zavarba egy csoportnyi embert. Ehhez hasonlított a Disney videója, melyben azt rögzítették, amikor egy bevásárlóközpont látogatóit a Disney karakterei lepték meg. Az Ad Council is hasonlóval rukkolt elő a „Diversity & Inclusion – Love Has No Labels” reklámjában, ahol röntgengéppel hívta fel a figyelmet az előítéleteinkre. Ezek a kreatív ötletek nem csak azoknak keltették fel az érdeklődését, akik jelen voltak a készítésükkor, hanem azoknak is, akik online nézték meg a videót.

A vírusvideók népszerűségét jelzi, hogy a 20 leggyakrabban megosztott videót összesen 40 millióan osztották meg a Twitteren, Facebookon és a blogszférában. Persze a vírusvideók mellett más sikeres online marketing kampányokat is említhetünk 2015-ből.

A TOMS Shoes Instagramon fogott sikeres közösségi média marketing kampányba. Aki május elején #withoutshoes hashtaggal nyilvánosan feltöltötte a mezítlábas képet az Instagramra, az segíthetett egy rászoruló gyermeknek, ezúttal anélkül, hogy vásárolt volna egy cipőt. A TOMS Shoes ugyanis minden feltöltött kép után adományozott egy cipőt egy gyereknek. Az eredmény több mint 200.000 eladományozott cipő lett.

A L’Oreal Paris a Golden Globe gálához kapcsolata saját közösségi marketing kampányát, melyben különböző képekkel azt mutatta be, hogy termékeinek fogyasztói is elkészíthetik azokat a sminkeket, melyeket a sztárok viseltek a vörös szőnyegen. Az átlagemberek számára elkészített sminkekkel igyekeztek bevonni azokat, akik a közösségi oldalakon megtekintették az elkészült Golden Globe stílusú fotókat.

Összességében az idei év legsikeresebb online marketing kampányairól elmondható, hogy valamilyen formában megérintették az internethasználókat. Mindegy, hogy a pozitív üzenet, a jótékonysági vágy, esetleg a humor volt az oka: a hirdetéssel találkozók képesek voltak érzelmileg azonosulni ezekkel a hirdetésekkel.

Többet szeretne tudni az online marketing világáról? Kövesse online marketing blogunkat!