Home Gazdaság 465 percet telefonált az átlag mobil-előfizető a második negyedévben

465 percet telefonált az átlag mobil-előfizető a második negyedévben

0
465 percet telefonált az átlag mobil-előfizető a második negyedévben

Az egy mobil-előfizetésre jutó beszélgetések száma a második negyedévben év/év alapon kismértékben csökkent; egy előfizetésre átlagosan 465 percnyi beszélgetés jutott, ez naponta átlagosan 5,1 perc telefonálásnak felelt meg – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

2016. II. negyedév végén a mobiltelefon-előfizetések száma 11,7 millió volt, az állomány egy év alatt 72 ezerrel (0,6 százalékkal) mérséklődött – olvasható a KSH „Távközlés, internet, televíziószolgáltatás, 2016. II. negyedév” című kiadványában.

A havidíjas előfizetések száma a második negyedév végén meghaladta a 6,9 milliót, ez 279 ezerrel (4,2 százalékkal) több, mint 2015 azonos időszakában; a feltöltőkártyás előfizetések száma 351 ezerrel, aránya (41 százalék) pedig 2,7 százalékponttal csökkent. A havidíjas előfizetések folyamatos erősödése annak az eredménye, hogy az új ügyfelek mellett a feltöltőkártyás ügyfelek egy része is átvált szerződéses csomagra, illetve a post-paid típusú szolgáltatások percdíjai sok esetben alacsonyabbak és adatforgalmat is biztosítanak a felhasználók számára.

A kombinált szolgáltatáscsomagok és a havidíjas előfizetések elterjedésével a mobil-adatelőfizetések száma is folyamatosan emelkedik. Az adatforgalom 2015 II. negyedévéhez képest 35 százalékkal növekedett, így meghaladta a 17,5 ezer terabyte-ot. A 4G-s technológia elterjedését jelzi, hogy az összes adatforgalom 56 százaléka már a negyedik generációs rendszereken keresztül zajlott.

2016 II. negyedévében a küldött SMS-ek száma 4,1 százalékkal nőtt, míg az MMS-eké 0,6 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához viszonyítva. 2016. április–júniusban a mobilhálózatból több mint 2 milliárd hívást kezdeményeztek, 1,4 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbihoz képest.

A mobiltelefonálással töltött összes percidő (5,5 milliárd perc) 5,7 százalékkal bővült. A legnagyobb részarányú (58 százalék), saját hálózatba irányuló hívások időtartama 2,4 százalékkal emelkedett. Legnagyobb mértékben – részben a roamingdíjak csökkenésével összefüggésben – a kis súlyú nemzetközi hívások percideje növekedett, 35 százalékkal.

Az egy mobil-előfizetésre jutó beszélgetések száma (177 darab) kismértékben csökkent a 2015. II. negyedévihez képest. Egy előfizetésre átlagosan 465 percnyi beszélgetés jutott, ez naponta átlagosan 5,1 perc telefonálásnak felelt meg.