
Csatlakozott a földgázüzemű járművek elterjesztésére létesült BioLNG EuroNet konzorciumhoz a Scania haszongépjármű gyártó vállalat.
A BioLNG EuroNet konzorcium célja az LNG (cseppfolyósított földgáz) üzemanyag alkalmazásának a népszerűsítése a közúti forgalomban a technológia hosszú távú sikerét és tömeges elterjedését biztosító infrastruktúra kiépítésével.
A konzorcium tagjai, köztük a Shell, a Disa, a Scania, az Osomo és az Iveco célja legalább 2000 új LNG-üzemű tehergépkocsi forgalomba állítása és 39 LNG-töltőállomás felállítása a főbb közlekedési folyosók mentén Spanyolországtól Kelet-Lengyelországig, ami körülbelül négyszáz kilométerenként egy töltőállomást jelentene.
A járművek szén-dioxid-kibocsátása cseppfolyósított földgáz üzemanyaggal húsz százalékkal csökkenthető, biogáz-bekeverésével pedig még ennél is nagyobb mértékben. A biogáz önmagában kilencven százalékkal is csökkentheti a nettó szén-dioxid kibocsátást.
A konzorcium tagja, a Shell Hollandiában épít a nagyáruházakból és éttermekből begyűjtött kommunális hulladékot hasznosító üzemet évi 3000 megatonna bio-LNG előállítására.
A konzorcium finanszírozási és üzemeltetési szolgáltatásokkal támogatja majd fuvarozó ügyfeleit a dízel teherautóknál nagyobb indulóköltséggel rendelkező LNG-üzemű járművek beszerzésében. Az egy teherautóra eső finanszírozást 30.000 euróban maximálták. A konzorcium tagjai kiadásainak 20 százalékát az Európai Unió megtéríti majd.
(Forrás: MTI, Scania)