Home Innováció Közösségi oldalak – Hogyan kommunikáljunk a karácsonyi időszakban?

Közösségi oldalak – Hogyan kommunikáljunk a karácsonyi időszakban?

0
Közösségi oldalak – Hogyan kommunikáljunk a karácsonyi időszakban?

A közösségi oldalaknak óriási hatása lehet egy üzlet életében, hiszen ma már nem csak egy egyszerű eszközt jelentenek, ahol a felhasználók tarthatják egymással a kapcsolatot, hanem egyben egy globális platformot is, ahol közösségek, vállalkozások és magánszemélyek kapcsolódhatnak össze. De hogyan kommunikáljunk a közösségi oldalakon a karácsonyi időszakban?

A közösségi oldalak sikere abban rejlik, hogy ma az online jelenlét alapját képezik. Nem csak a leggyorsabb kommunikációs formát jelentik, hanem az információ- és tartalommegosztásnak is a legegyszerűbb módja. A közösségi oldalak sikeréhez hozzájárul még az is, hogy teret enged a szociális és kulturális trendek megjelenésének, valamint a legfrissebb hírek elérhetővé tételének.

Bevezetés a közösségi oldalak világába

A közösségi oldalakon való marketing azért válhat rendkívül sikeressé, mert ezek az oldalak szabadok: bárki a tagjuk lehet. Egyedül a Facebooknak több mint egy milliárd aktív felhasználója van, a YouTube felhasználók száma is elérte már a milliárdot, és ezek a számok folyamatosan nőnek. A két legnépszerűbb közösségi oldal mellett a Google+, a Twitter, a LinkedIn, a Flickr és a Pinterest is egyre több aktív felhasználóval rendelkezik. Már pusztán ez a tény is alkalmassá teszi a közösségi oldalakat arra, hogy egy vállalat online marketing stratégiájának a részévé váljanak. Ma már a kis, helyi vállalatoktól kezdve a nagy globális cégekig számtalan üzlet használja ki azt a lehetőséget, amit a szociális oldalak jelentenek.

A különféle vállalkozások számára a közösségi oldalak nem csak ingyenes marketing felületet biztosíthatnak, hanem lehetővé teszik azt, hogy közvetlen kapcsolatba lépjenek az ügyfeleikkel. Ez a közvetlen kapcsolat a cég és az ügyfelei között a hatékony kommunikáció, így pedig az értékesítés alapja lehet. Egy nemrég készült kutatás rámutatott, hogy a vásárlók 64 százaléka nagyobb eséllyel vásárolja meg egy olyan cég termékét, amelyet követ Twitteren, ugyanez az arány 51 százalék a Facebook felhasználók esetében. Ennek alapján nem véletlen, hogy a legtöbb üzlet a Twittert és a Facebookot választja közösségi marketing platformjául.

A közösségi oldalak és az ünnep

Mivel az ünnepekre való ajándékvásárlás rendkívüli módon felgyorsult az új technikai lehetőségeknek köszönhetően, és mert az internethasználók több mint fele a közösségi oldalakon (például Facebookon és Pinteresten) keres ajándékötleteket, nagyon fontos lehet egy cég számára a közösségi oldalakon való megjelenés. A közösségi oldalakon egy kis kreativitással és karácsonyi hangulattal minden cég felkeltheti az ügyfelek érdeklődését és a karácsonyi vásárlási vágyat.

Legfontosabb az ünnepi marketingben, hogy a cég előre tervezzen. Végig kell gondolnia minden rendelkezésre álló eszközt, és meg kell terveznie, hogy ezeket miként építheti be a stratégiájába. Nem szabad elfelejteni, hogy az ünnepi marketingkampányt időben el kell kezdeni: jó indikátor lehet arra, hogy mikor kezdje el a cég a karácsonyi kampányt a közösségi oldalakon, hogy a boltokban mikor jelennek meg az első karácsonyi dekorációk.

A közössége oldalak lehetőséget adnak arra, hogy karácsonyi díszbe öltöztessük a profilunkat: karácsonyi hangulatú borítóképpel és profilképpel. Ennek azért lehet kiemelten fontos szerepe az ünnepek előtt, mert a vásárlók gyakran böngészik a közösségi oldalakat, és egy új borítókép könnyebben felkelti a figyelmüket. Míg az üzlet profilképének elsősorban a márkája értékét és személyiségét kell közvetítenie, a borítókép kiválasztásánál szabadon lehet ereszteni a kreativitást. A célközönség felmérését követően az ünnepek közeledtével érdemes megfelelő stílusú borítóképet választani, hiszen a karácsonyi vásárlási lázban hasznos lehet a cég számára, ha a vásárló a márkája láttán az ünnepekre asszociál. Végig kel gondolni, hogy a cég mire szeretné felhívni a vásárlói figyelmét: egy új ünnepi termékre? A karácsonyi akciókra? Ezeket az információkat kell tartalmaznia az új borítóképnek. Ha az üzletének nincs karácsonyi akciója, akkor is érdemes ünnepi díszbe öltöztetni a profilt.

Nem szabad megfeledkezni arról, hogy ha több közösségi oldalon is jelen van egy üzlet, akkor mindegyik platformon hasonló borítóképeket használjon, hiszen fontos az egységes megjelenés, és az, hogy a fogyasztók azonnal felismerjék a márka arculatát. Bár a legnépszerűbb közösségi oldal a Facebook, a statisztikák azt mutatják, hogy az átlag felhasználó legalább három közösségi oldalt használ aktívan. Érdemes mindegyiken hasonló módon megjelenni, hiszen mindez hozzájárul a márkaépítéshez.

Egy cég nem csak a borítóképével emlékeztetheti a vásárlóit az ünnepekre. Megoszthat saját fotókat, sőt felkérheti magukat a vásárlókat is, hogy osszanak meg képeket. Nem csak képekkel, hanem hashtagekkel is utalhatunk az ünnepekre, de érdemes a használni kívánt hastag jelentését jól ismerni. A kapcsolódó videók közzététele is csábító lehet a vásárlóknak.

A közösségi oldalak arra is lehetőséget adnak, hogy a cégek megosszák a vásárlókkal az ünnepi akcióikat. Mivel a karácsonyhoz hozzákapcsolódik az adakozás, játékokon és versenyeken keresztül megajándékozhatják a hűséges vásárlóikat.  Ezeknek a játékoknak elég érdekesnek kell lenniük, hogy a felhasználó megossza őket, azonban nem érdemes túl általános játékot választani, hiszen az olyanokat is megszólíthat, aki nem fog érdeklődni a termékek, szolgáltatások iránt, amelyeket a cég kínál. Csábító lehet még az ingyenes kiszállítás hirdetése a közösségi oldalakon, valamint a limitált akciók is.

Remek stratégia lehet a karácsonyi időszakban, ha egy cég tippeket ad a közösségi oldalán. nem csak ajándék ötleteket mutathat be, hogy a saját termékeit népszerűsítse, hanem ha megfelel az üzlet profiljának, receptötleteket, csomagolási ötleteket is megoszthat, magukat a vásárlókat is ösztönözheti erre.

Ha egy cég jól megtervezi, hogyan fog kommunikálni a közösségi oldalakon az ünnepi időszakban, az nagyban hozzájárulhat a márka építéséhez.

Többet szeretne tudni az online marketing világáról? Kövesse a most indult online marketing blogunkat!