
A vízipisztoly, a gumimatrac és a strandlabda a legnépszerűbb termékek a nyári időszakban a játékpiacon. A magyar szülők átlagosan 2-6 ezer forintot költenek strandjátékokra.
A REGIO Játék legfrissebb kutatásából kiderül, a játékkereskedő éves forgalmának 16 százalékát adja a nyári időszak, ám a hagyományos áruházi vásárlás helyett egyre inkább előtérbe kerül az online vásárlás.
„Tavalyhoz képest az internetes kosárérték dinamikusan növkeszik, öt százalékos növekedés mellett 7900 forint egy átlagos várható végösszeg 2019 nyarán”
– mondta Gyaraki Dávid, a REGIO Játék marketingvezetője.
A játékkereskedő cég aktuális felmérése alapján a magyar szülők új strandjátékokra jelemzően 2-6 ezer forintot költenek egy vásárlás alkalmával, ami a vásárlás végösszegének 56 százalékát teszi ki, a legtöbben a vízipisztolyokat, a gumimatracokat és a strandlabdákat keresik, de az úszógumi, a saját kerti medence és az úszószemüveg is kelendő árucikkek a nyári időszakban.
„Az idei nyár abszolút slágertermékei a színes és vidám, sütemény-, gyümölcs-, vagy állat formájú gumimatracok”
– tette hozzá Gyaraki Dávid.
A kutatás nemcsak a nyári játékvásárlási szokásokat vizsgálta, a REGIO Játéknál arra is kíváncsiak voltak, hogy mi a gyerekek kedvenc szabadtéri elfoglaltsága az óvoda- és iskolaszünetben. A felmérésből az derült ki, hogy a gyerekek legszívesebben a strandon múlatják az idejüket, de a játszóterezés és a kirándulás is odafért a top háromba, míg rossz idő esetén az építőjátékok, a rajzolás és a társasjátékozás a nyerő.
Összességében a fiatalok a nyári szünetet leginkább csak az édesanyjukkal (az esetek 56 százalékában) és a nagyszüleikkel töltik (minden ötödik gyermek), mindössze az esetek 22 százalékában tudják megoldani a szülők, hogy a két szülő azonos mértékben maradjon otthon a gyerekekkel.
A nyári szünetben természetesen nagy segítséget nyújtanak a szülőknek a táborok, a felmérés alapján tízből négy gyerek biztosan részt vesz egalább egy programon.
„Idén a sport-, alkotó- és erdei táborok a legnépszerűbbek a válaszadóink körében. A szülők 4-5 napos, azaz a teljes munkahetet lefedő táborokat preferálják a legjobban, az egyheti élményre kétharmaduk 20-40 ezer forintot szán egy gyermek esetében, továbbá tízből négy szülő ezt az összeget 1-3 ezer forint napi zsebpénzzel is kiegészíti”
– részletezte az eredményeket a REDIO Játék marketingvezetője.
A fiatalok 40 százaléka egy, 39 százaléka két különböző táborba is mehet idén nyáron, melyeket a szülők a megfelelő biztonság, a jó programok és a korábbi visszajelzések, tapasztalatok alapján választanak ki.